Verzekering

Hoe voorzichtig je ook bent, een ongelukje kan altijd gebeuren. In de Chiro is dat niet anders. Gelukkig is er de Chiro-verzekering!

Als er zich iets voordoet, kunt u op deze pagina snel terugvinden wat er moet gebeuren om te zorgen dat de Chiro-verzekering ingeschakeld kan worden.

Sowieso is het aangeraden om zeker ook contact op te nemen met iemand van onze leiding.

Ongevallen (bv. verzwikte enkel)

  • De doktersrekening wordt door de ouders zelf betaald, zorg dat je een bewijs van de ziekteverzekering ontvangt
  • Vraag aan de leiding een ongevalsformulier of print volgend ongevalsformulier af en laat de rechtse kolom invullen door de dokter (ongevalsformulier buitenland klik hier)
  • Van de linkse kolom vul je zelf de volgende gegevens in (enkel deze): ‘Voornaam vader’, ‘Volledig Adres’ en ‘Financiële rekening’
  • Voorzie de linkse zijde ook van een zelfklever (van de mutualiteit)
  • Bezorg het ongevalsformulier en het betalingsbewijs binnen de 8 dagen bij iemand van onze leiding of stuur het zelf op.
  • Wij regelen de rest, de verzekering stort de onkosten zo snel mogelijk terug.

Schade (bv. gebroken ruit)

  • De schade wordt betaald door de familiale verzekering van het lid
  • Indien je niet over een familiale verzekering beschikt, springt de Chiro-verzekering bij
  • Bij schade door een ongelukje (bv. bal tegen bril en glas breekt) kan geen beroep worden gedaan op de verzekering; tenzij er door een dokter formeel fysiek letsel wordt geattesteerd (bv. blauwe plek nabij oog), dan is er wel nog mogelijkheid tot geld terugkrijgen

-> Bij vragen kan je altijd bij iemand van onze leiding terecht.